Around the home

Around the home

Matryoshka


Nazwa matrioszki wywodzi się od popularnych rosyjskich imion Matriona i Matriosza ("matka").  Inaczej nazywane babuszki stały się znakiem rozpoznawczym Rosji i powoli zaczęły przenikać do innych kultur. Dziś matrioszka jest symbolem płodności i macierzyństwa, ale wykorzystywana jest przede wszystkim jako motyw ozdobny, często gości wśród dzieł znanych projektantów. Poniżej kilka przykładów wykorzystywania motywu matrioszki - może któryś Was zainspiruje :) Mnie najbardziej urzekły kalosze :)



valenky.spb.ru

Mariola Łozowska, Moja Kopalnia Gałgankowa
Mariola Łozowska, Moja Kopalnia Gałgankowa

felt.co.nz
tumbir.com
flickr.com

manzardcafe.blog.hu
templeandwebster.com.au




Posted in , , , . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

2 Responses to Matryoshka

  1. Piękne! Takie babuszki kojarzą mi się z dzieciństwem. To rozkładanie i odkrywanie coraz to mniejszej laleczki w środku. Super wspomnienie:) Ciekawe czy można jeszcze gdzieś kupić takie cudeńka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja to też milo wspominam:) filcowe matrioszki można zakupić w Mojej Galgankowej Kopalni którą serdecznie polecam :)

      Usuń

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.